Ludza - senākā Latvijas pilsēta
Trešdiena, 2020. gada 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne
Ludza
Showers
5°C
 
A A A

Nirzas pamatskola Comenius projekta sanāksmē Polijā

Nirza_Polija1995.gadā aizsākās ievērojamā čehu pedagoga Jana Amosa Komenska (1592-1670) vārdā nosauktā Mūžizglītības programma Comenius. Nirzas pamatskolas audzēkņi un skolotāji 2013.gadā ir iesaistījušies Comenius skolu partnerības projektā „YOUTH ECHOES” („Jaunatnes atbalsis”).

Mūsu projekta galvenais mērķis ietverts abreviatūrā ECHOES, kas tulkojumā no angļu valodas nozīmē: Eiropa, karjera, cerības un bailes, iespējas, entuziasms, solidaritāte. Projekta izglītojošais nolūks ir iesaistīt skolēnus un pedagogus sadarbības aktivitātēs starp skolām no dažādām Eiropas valstīm, iepazīties ar pašreizējo situāciju partnervalstīs, izglītības sistēmā un kultūrā, parādīt jauniešiem viņu perspektīvas un nākotnes iespējas Eiropas Kopienā.

Foto: Nirzānieši pie grandiozās Kristus statujas Svebodzinā

Laikā no 21.līdz 25.oktobrim Nirzas pamatskolas pārstāvji (3 skolotāji un 2 skolēni) devās uz Poliju, kur Henrija Sinkeviča vārdā nosauktajā Svebodzinas pilsētas licejā sapulcējās projekta „YOUTH ECHOES” dalībnieki no 10 dažādu Eiropas valstu skolām. Uz savu pirmo sanāksmi ieradās partneri no Latvijas (Nirzas pamatskola), Lietuvas, Zviedrijas, Skotijas, Vācijas, Austrijas, Itālijas, Spānijas, Portugāles un Polijas.

Šīs sanāksmes mērķis bija iepazīstināt projekta sadarbības partnerus ar savas valsts izglītības sistēmu, prezentēt savu skolu, iesaistīt skolēnus kopīgos pasākumos un plānot projekta turpmākās aktivitātes. Dzīvojot poļu ģimenēs, kontaktējoties ar vienaudžiem un viņu vecākiem, jauniešiem tika dota iespēja uzlabot savas angļu valodas zināšanas un saskarsmes prasmes.

Prezentāciju gaitā bija interesanti uzzināt par projektā iesaistīto skolu ģeogrāfisko vidi, gūt priekšstatu par izglītības iestādes darbības specifiku, kultūrvidi un tradīcijām. Ar lepnumu varam teikt, ka ļoti atzinīgi tika novērtēta videofilma par Nirzas pamatskolu, tās vēsturi un ikdienas darbu. Pedagogi piedalījās atklātajās stundās un vēroja mācību procesu Polijas skolā.

Pateicoties projektam, šī brauciena laikā mēs varējām iepazīties gan ar poļu kultūru, gan vēstures liecībām, mācījāmies poļu valodu, priecājāmies par sakoptajiem Polijas laukiem un vienu no senākajām Polijas pilsētām Poznaņu. Ekskursiju pa Poznaņu papildināja aktīva pilsētas spēle, kuras laikā skolēni meklēja dažādus kultūrvēstures pieminekļus un atbildēja uz jautājumiem par šiem objektiem. Īpašu uzmanību piesaistīja Poznaņas simboliskie tēli – āži. Šo dzīvnieku cīņas katru dienu plkst.12.00 var redzēt pilsētas Tirgus laukumā virs Rātsnama lielā pulksteņa.Nirza_Azhi

Polijā pavadīto laiku piepildīja brauciens uz vairākām vēsturiskām vietām. Svebodzinas apriņķa Lagovas pilī noskatījāmies viduslaiku dejas un bruņinieku cīņas. Otrā pasaules kara liecība ir 1936. -1939.gadā būvētā dzelzsbetona apakšzemes pilsēta pie Borišinas, kas tajā laikā atradās Vācijas sastāvā. Šis nocietinājuma rajons ir 35 km garš pazemes bunkurs, ko būvēja ar mērķi nosargāt Vācijas austrumu robežas no iespējamā uzbrukuma Vācijai, un tajā divas reizes pabija Ā.Hitlers. Pastaiga pa bunkuru 18 m zem zemes radīja baisas izjūtas.

Foto: Poznaņas pilsētas simbols – āžu cīņas

Viesošanās Polijā mums katram paliks atmiņā ar kaut ko savu, bet par Svebodzinas pilsētiņu vienmēr atgādinās 36 m augstā Jēzus Kristus statuja. „Šis ceļojums bija neaizmirstams. Kādreiz noteikti vēl vajag apciemot Svebodzinu,” atzīst 8.klases skolniece Laine Greta Grahoļska. Ir iegūti jauni draugi, nodibināti kontakti turpmākai sadarbībai.

Anita Klovāne, vēstures skolotāja

coloring.cool