LV RU EN

Ludza - senākā Latvijas pilsēta
Pirmdiena, 2021. gada 14. jūnijs
Saiva, Santis, Sentis, Tija, Saivis
Ludza
Mostly sunny
21°C
 
A A A

Ludzas pirmsskolas izglītības iestādēs iespaidus gūst Erasmus+ dalībnieki no Lietuvas, Turcijas un Horvātijas

Ziedošā un krāšņā maija iepriekšpēdējā nedēļa pirmsskolas izglītības iestādei “Pasaciņa” pagāja darbīgā un atkalredzēšanās prieka pilnā noskaņā, jo bērnudārzā un Ludzas pilsētā viesojās pārstāvji no Lietuvas, Horvātijas un Turcijas izglītības iestādēm programmas Erasmus+ finansētā projekta “Kompetenču izglītība, pielietojot STEAM prasmes un projektos balstīto mācīšanās metodi”/ “SPELL” ietvaros organizētā apmācību pasākuma laikā. Apmācību un pieredzes apmaiņas temats šoreiz – digitālo prasmju pielietošana pirmsskolas izglītībā.

Programma Ludzā iesākās ar tikšanās reizi Ludzas novada pašvaldībā, kur projekta dalībnieki no visām četrām valstīm tikās ar Ludzas novada domes priekšsēdētāju Edgaru Mekšu un Ludzas novada Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes vadītāju Sarmīti Gutāni. Sanāksmes laikā klātesošie tika iepazīstināti ar dažādiem faktiem par Ludzas novadu, kā arī Latvijas pirmsskolas izglītības sistēmu un pirmskolas iestāžu darbības aspektiem Ludzas novadā. Dienas turpinājumā viesi iepazinās ar Ludzas pilsētas vēsturi un mūsu pilsētas galvenajiem kultūrvēsturiskajiem objektiem – baznīcām, pilsdrupām, sinagogu un muzeju -, kuru apskates laikā arī tika pielietotas tūrismam piedāvātās digitālās tehnoloģijas. Pirmā tikšanās diena bija piesātināta, un tās izskaņā dalībnieki iepazinās ar latviešu tradīcijām, tautas tērpiem, paražām un mūsu tautas dziesmām un dejām.

Otro dienu viesi uzsāka ar Ludzas pilsētas 4. PII “Pasaciņa” apmeklējumu, kura laikā iepazinās ar darbu bērnu grupās, vēroja nodarbību ar interaktīvās tāfeles izmantošanu, kā arī prezentēja temata “Digitālās prasmes” apguvei izmantotās metodes savās iestādēs. Savus priekšnesumus un darbus viesiem nodemonstrēja PII “Pasaciņa” 1., 2. un 3. grupas bērni, audzinātājas un bērnu vecāki. Vērojot un iepazīstot partneru pieredzi digitālo metožu izmantošanā, tika gūtas daudzas lietderīgas, radošas un inovatīvas metodes un iedvesma darbam ar pirmsskolas vecuma bērniem, pielietojot digitālās ierīces dažādu tematu apguvei. Projekta dalībnieki atzina arī to, ka tā kā mūsdienu ikdiena vairs nav iedomājama bez digitālajām tehnoloģijām, tad pilnīgi likumsakarīgi ir arī tas, ka bērni tās izmantos, taču pedagogu uzdevums ir izglītot par dažādu digitālo ierīču un iespēju drošu izmantošanu, kā arī ar bērnam saistošiem piemēriem parādīt, kā šīs tehnoloģijas var tikt izmantotas ne tikai ikdienas uzdevumu atvieglošanai, bet arī kaut kā jauna radīšanai. Projekta dalībnieki viesojās arī Ludzas PII “Rūķītis” un “Namiņš”, kur guva ieskatu šo iestāžu darbības aspektos un īpatnībās.

Vizītes programmas ietvaros ārvalstu ciemiņi piedalījās arī Ludzas pilsētas galvenās bibliotēkas Bērnu nodaļas organizētajā nodarbībā “Pasaciņas” bērniem, kuras laikā bērni iepazina klātesošo un citu tautu dejas un kustējās līdzi, kā arī kopā ar viesiem darbojās radošajās darbnīcās, izgatavojot latviešu saktas, lietuviešu un turku nacionālās galvasrotas, kā arī horvātu kaklarotas. Nobeigumā gan viesi, gan bērni izkustējās digitālās spēles “Just Dance” ritmos. Valdīja priecīga, pacilājoša noskaņa, kuru radīja bibliotēkas apburošās “fejas” Ilga Kaupuža un Viorika Puļča! Tālāk ceļš veda uz dabas izglītības centru “Rāzna”, kas bērniem piedāvā dažādas radošas un interaktīvas aktivitātes dabaszinību apguvei. Centra vadītājas Regīnas Indriķes entuziasms un ideju pārbagātība iedvesmoja un “aplipināja” visus klātesošos, daudzas idejas tika paņemtas līdzi.

Ceturtajā dienā viesi devās ceļā uz Rīgu, pa ceļam apmeklējot leļļu muzeju un miniatūro karaļvalsti Preiļos, Aglonas baziliku un maizes muzeju Aglonā. Apmeklējot objektus, viesi vēl tuvāk iepazinās ar Latgales tradīcijām un kultūru, kā arī talantīgiem un radošiem cilvēkiem, kas dzīvo mūsu reģionā un veicina tā attīstību. Rīga tika izpētīta projekta dalībnieku vizītes pēdējā viesošanās dienā, iepazīstot interesantus faktus par pilsētas vēsturisko un kultūras attīstību, tās arhitektūru, ievērojamākajiem Vecrīgas objektiem un to vēsturi, kā arī mūsdienu pilsētas dzīves tradīcijām un ievērojamiem cilvēkiem.

Atgādināsim, ka 2018. gada rudenī Ludzas pilsētas 4. pirmsskolas izglītības iestāde “Pasaciņa” noslēdza līgumu ar Valsts izglītības attīstības aģentūru par Eiropas Savienības finansējuma piešķiršanu projekta “Kompetenču izglītība, pielietojot STEAM prasmes un projektos balstīto mācīšanās metodi” īstenošanai Erasmus+ programmas ietvaros. Pagājušā gada nogalē “Pasaciņas” pārstāvji devās uz Horvātijas pilsētu Splitu, lai klātienē iepazītos ar Horvātijas pirmsskolas izglītības sistēmu un papildinātu savu pedagoģisko pieredzi un prasmes kompetenču pieejas jomā. Nākamajā tikšanās reizē jau šoruden dalībniekiem paredzēts gūt pieredzi par pirmsskolas izglītību Turcijā.

***

Pasākums īstenots Eiropas Savienības līdzfinansētās programmas Erasmus+ ietvaros. Projektu “Kompetenču izglītība, pielietojot STEAM prasmes un projektos balstīto mācīšanās metodi” (“STEAM and Project-based Experiential Learning”; līguma Nr. 2018-1-LT01-KA229-047039_3) realizē Rokišķu pirmsskolas izglītības iestāde “Varpelis” (Lietuva), kas ir projekta vadošais partneris, Ludzas pilsētas 4. pirmsskolas izglītības iestāde “Pasaciņa” (Latvija), Splitas pirmsskolas izglītības iestāde “Cvit Mediterana” (Horvātija) un Antālijas sākumskola “Fikret Haluk Saracoglu Ilkokulu” (Turcija).
Šī publikācija atspoguļo tikai tā autoru viedokli, un Eiropas Komisijas nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.

Rakstu sagatavoja Kristīne Seņko

 

coloring.cool