Ludza - senākā Latvijas pilsēta
Otrdiena, 2020. gada 27. oktobris
Lilita, Irita, Ita
Ludza
Cloudy
11°C
 
A A A

LPĢ pētīs vardarbības un sociālās atstumtības izpausmes

Šogad Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas skolu partnerības projektu konkursā apstiprināja 61 skolas projektu. Piešķirtie finansiālie līdzekļi vairāk kā miljons eiro apmērā ļaus skolēniem un pedagogiem sadarbībā ar citām Eiropas valstīm gūt jaunas zināšanas un prasmes.

Iespēja redzēt citu valstu pieredzi, un ieviest to arī mūsu skolās ir tikai viens no daudzajiem ieguvumiem, ko raksturo apstiprināto projektu skolas.

Ludzas pilsētas ģimnāzijai šis būs jau otrs realizētais Comenius partnerības projekts. Tā koordinatore Nataļja Jupatova atzīst, ka tā ir brīnišķīga iespēja ierosināt bērnus kaut ko darīt, tajā skaitā iepazīt kultūras un vēsturisko mantojumu. Mācību iestādēm savukārt tā ir lieliska iespēja sadarboties ar ārzemju skolām un klātienē piedalīties citu valstu stundās, apgūstot jaunas metodes un gūstot jaunas idejas pasākumu organizēšanās. “No katra brauciena mēs atvedām kaut ko jaunu, ko mēģinājām pielietot savā skolā,” rezumē N. Jupatova.

Ludzas pilsētas ģimnāzijai šī gada projekts ir daudz nopietnāks nekā iepriekšējais, turklāt skola šoreiz kļūs par koordinatoru. Iepriekšējais projekts bija saistīts ar kultūru, bet tagadējais – ar vardarbību un sociālo atstumtību. “The Union of European schools against violence and social exclusion” projektā iesaistīsies skolas no Turcijas, Lietuvas, Itālijas, Rumānijas, Polijas un Grieķijas.

Kopīgiem spēkiem projekta gaitā meklēs iedarbīgākas formas, lai izvairītos no vardarbības un sociālās atstumtības izplatīšanās. Sevišķi šajā projektā centīsies iesaistīt bērnus, kuriem jau ir problēmas, kā arī jauniešus vecumposmā no 14 līdz 19 gadiem.

Mācību iestādēm projekta pirmajā gadā būs jāizstrādā materiāls ar metodēm, kā rīkoties vardarbības gadījumā, un Ludzas Pilsētas ģimnāzija, būdama koordinatore, apkopos to, izveidojot kopīgu materiālu, kā strādāt ar bērniem un mazināt vardarbību skolās.

Lai veicinātu ētiskās uzvedības noteikumu izprašanu un ievērošanu, otrajā gadā audzēkņi no katras partnervalsts skolas veidos savas valsts uzvedības kultūras pārskatu un beigās tiks rīkota izstāde par katras valsts uzvedības kultūru un kalendārs 2012. gadam ar uzvedības normām. Bez tam skolās būs etiķetes (video filmas) un pieklājības dienas.

N. Jupatova atklāj, ka skolēni ir ieinteresēti iesaistīties šāda veida projektos, turklāt viņus stimulē braucieni uz partnervalstīm: “Pēdējā skolas dienā viņi prasīja, vai ir apstiprināts jaunais projekts.” Projekta ietvaros skolēniem paplašinās redzesloks, zināšanas gan par savu, gan citām Eiropas valstīm. Viņiem ir pieejami visdažādākie materiāli, grāmatas, tāpat skolēni apmaiņas braucienos dzīvo citu valstu skolēnu ģimenēs.

“Izglītotam cilvēkam būtu jāzina, kādi cilvēki dzīvo valstīs Eiropā- tur, kur arī mēs paši dzīvojam,” norāda koordinatore. Tāpat bērni kļūst daudz kulturāli bagātāki un gudrāki, ja uzzina kaut ko vairāk, ne tikai par savu valsti.

coloring.cool