Ludza - senākā Latvijas pilsēta
Trešdiena, 2020. gada 28. oktobris
Ninona, Ņina, Antoņina, Oksana
Ludza
Cloudy
11°C
 
A A A

Jebkurā remontā galvenais materiāls ir nervi jeb ielu rekonstrukcijas darbi ir veiksmīgi pabeigti

ERAF-logo„Paspējām”, – kādā oktobra dienā padomāja firmas „Ceļi un tilti” būvnieki, priecājoties par to, ka rudens laika apstākļi ir ļāvuši laicīgi ieklāt asfaltu Tirgus ielā. „Paspēja”, – atviegloti izelpoja projekta vadītāja, priecājoties, ka nebūs nepieciešams pagarināt būvdarbu līgumus. „Beidzot!” – nodomāja no dubļiem un putekļiem noguruši Tirgus ielas iedzīvotāji. Ar Tirgus ielas asfaltēšanu noslēdzās lielie ielu remonta darbi Ludzā, kas ilga pusotru gadu.

Ielas un mājas ir tas, ko pirmo ierauga iebraucējs, no tā veidojas iespaidi un viedoklis par pilsētu. Ielas ir tas, ko mēs izmantojam ikdienā, lai nokļūtu darbā, ciemos, uz mājām. Ielas ir tas, no kā arī daļēji ir atkarīga uzņēmumu labklājība. Tagad Ludzā pie viesnīcām „Lucia” un „Ludza” ir ierīkotas stāvvietas, nokļūšana uz uzņēmumiem, kas atrodas Rūpniecības ielā, ir kļuvusi daudz ērtāka. Ludzas vecpilsētā tagad pat īsā Ezera šķērsiela ir sakārtota. Parku iela vakaros spīd baltā LED gaismā.

Sākotnēji plānoto 7 ielu posmu rekonstrukcijas vietā Ludzas novada pašvaldībai izdevās izremontēt 10 ielu posmus, to skaitā bija Rūpniecības iela, Liepājas iela no Raiņa ielas līdz tiltiņam, Parku iela, Raiņa iela no Dagdas ielas līdz Liepājas ielai, Ezera šķērsiela, 1. Maija iela, Laukums pie domes ēkas, Rekašova iela, Kr.Barona iela un Tirgus iela. Lielākā daļa no šīm ielām jau daudzus gadus nebija redzējušas labu remontu. Laukums pie domes, visticamāk, nebija remontēts kopš tā izbūves.

Rekašova ielaLai veiktu jebkuru remontu, jābūt ne tikai naudai, bet arī pacietībai un cerībai, ka kaut kad darbi veiksmīgi noslēgsies, jābūt prasmīgiem, atsaucīgiem strādniekiem. Vairāk nekā 10 uzņēmumu bija iesaistīti Ludzas pilsētas aptuveni četru ar pusi kilometru ielu sakārtošanā. Šie darbi ir prasījuši daudz enerģijas ne tikai tā izpildītājiem, bet arī daudz pacietības tiem, kuru labumam bija radīts šis projekts, t.i. Ludzas iedzīvotājiem. Paldies visiem, kas atbalstīja pašvaldību, tiem, kas nāca ar priekšlikumiem un tiem, kas pievērsa uzmanību nepilnībām.

Liepājas iela pirms un pēc rekonstrukcijas Kā jau augstāk minēts, visiem darbiem par pamatu bija kļuvis projekts „Transporta infrastruktūras sakārtošana uzņēmējdarbības veicināšanai un tūrisma attīstībai Ludzas pilsētā”, kurš ieguva Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansiālo atbalstu. Bez šī piešķirtā finansējuma Ludzas novada pašvaldībai nebūtu iespējas īstenot tik vērienīgus darbus.

Ielas jau ir asfaltētas, vakaros ielās spīd jaunas laternas, gājēji iet pa jaunajām ietvēm, bet projekta darbs vēl turpināsies. Tuvākajā laikā Tirgus, Rekašova un Kr.Barona ielas tiks pieņemtas ekspluatācijā. Par jauko noslēgumu kļūs saules pulksteņa izbūve laukumā pie domes. Un pēc tam sāksies gandrīz nevienam neredzamais atskaitīšanās darbs.

Ezera šķērsiela pirms un pēc rekonstrukcijasKā šī projekta vadītāja, vēlos pateikties saviem kolēģiem, kas piedalījās šī projekta īstenošanā: juristiem, grāmatvežiem, būvvaldei – visiem, jo gandrīz ikviens bija kaut netieši iesaistīts. Vēlreiz gribu teikt paldies iedzīvotājiem, kas sadzīvoja ar dubļiem, peļķēm, putekļiem un trokšņiem pie saviem logiem. Mēs to paveicām kopīgiem spēkiem – pašvaldība, būvnieki un jūs.

ERAF finansētā projekta „Transporta infrastruktūras sakārtošana uzņēmējdarbības veicināšanai un tūrisma attīstībai Ludzas pilsētā” 3DP/3.6.2.1.0/13/IPIA/VRAA/002 kopējās attiecināmās izmaksas ir 4 719 966.61 EUR, t.sk. ERAF finansējums 3 940 931.58 EUR (83.49%), Valsts dotācija (3%) 141 598.99 EUR un Ludzas novada pašvaldības līdzfinansējums – 13,51%, jeb  637 436.03 EUR.

Sagatavoja Ludzas novada pašvaldības projektu vadītāja Viola Andruščenko

coloring.cool