Ludza - senākā Latvijas pilsēta
Pirmdiena, 2020. gada 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana
Ludza
Partly cloudy
12°C
 
A A A

Erasmus+ projektā iepazīstam Rumāniju

Ludzas pilsētas ģimnāzija (darba grupas vadītāja Inese Vorza)  koordinē starptautiskā projekta “Digitālā un mediju pratība ilgtspējīgai mūžizglītībai” (Projekta numurs: 2017-1-LV01-KA219-035418_1)  darbu. Projekts turpinās jau otro gadu. Maija sākumā notika  trešais  projekta dalībnieku sadarbības brauciens. Šoreiz – pie partneriem uz Rumānijas pilsētas Barladas vispārizglītojošo skolu ar pedagoģisko ievirzi. 

Savācot visvairāk punktu projekta aktivitātēs skolā, tiesības piedalīties braucienā bija ieguvuši 12.klases skolēni Agita Vasiļjeva un Raivis Isakovičs. Delegācijā bija arī trīs pedagogi: Inese Vorza, Rita Bogomola un Ingūna Barkāne. Visas piecas viesošanās dienas bija saplānotas, notika dažādas aktivitātes gan pedagogiem un skolēniem kopā, gan arī  atsevišķās darba grupās.

Visu sešu valstu skolēni bija sagatavojuši prezentācijas par to, kā katras tautas mentalitāte izpaužas svētku svinēšanā. Tā kā tikšanās notika 1.maijā, bija sagatavots materiāls arī par 1.maija atzīmēšanas tradīcijām   katrā valstī agrāk un tagad (1.maijs lielākajā daļā Eiropas valstu ir brīvdiena – Darba svētki).

Mūsu skolēnu uzstāšanās patīkami izcēlās pārējo vidū: bija ne tikai prasmīgi izmantotas tehnoloģijas, bet atklājās arī prasme uzstāties, sadarboties ar klausītājiem.

Skolēni un pedagogi pildīja testu par digitālo mediju izmantošanas jautājumiem, kopīgā darba grupā ar policijas pārstāvjiem pētīja tēmu par datu aizsardzību internetā, apmeklēja radio un TV studijas. Reģionālā radio studijā mūsu delegācijas  vadītāja un skolniece Agita Vasiļjeva  intervijā informēja klausītājus par projekta norisi.

Tika veidotas infografikas par dažādām tēmām, skolotāji dalījās pieredzē un ieguva jaunas zināšanas WordPress bloga veidošanā un izmantošanā mācību procesā, eTWinning un Online platformas izmantošanā.

Tradicionāli tika organizēta vizīte uz pašvaldību (pilsētā ir ap 56 tūkstoši iedzīvotāju), notika ekskursija pa pilsētu un vietējā planetārija apmeklējums.

Kādi ir secinājumi pēc šī brauciena?

  • Katrā valstī ir savi atšķirīgi prezentāciju veidošanas paņēmieni, tiek izmantotas dažādas digitālās platformas.
  • Mūsu skolēni, vērojot aprīkojumu un skolas iekārtojumu svešā zemē,  bija ļoti lepni par mūsdienīgo, ērto un moderno mācību vidi savā skolā. Tā bija iespēja novērtēt jau ierastās mūsu skolas ērtības (piemēram, siltās ikdienas pusdienas, klašu aprīkojumu), iespēju izmantot tehnoloģijas.
  • Mūsu delegāciju uzņēma ļoti sirsnīgi un viesmīlīgi. Kaut mentalitāte ir atšķirīga, vislabākās attiecības Ludzas skolēniem un pedagogiem izveidojās ar Itālijas skolas delegāciju.
  • Patīkami pārsteidza rumāņu skolēnu un pedagogu sirsnīgās savstarpējās attiecības.
  • Bija patīkami izbaudīt pavasari agrāk nekā dzimtenē.

Iespaidu patiešām bija daudz, jo Rumānija līdz šim bija maziepazīta zeme. Septembra sākumā grupa projekta dalībnieku dosies uz Franciju, 2019. gada martā – uz Itāliju, bet maijā uzņemsim viesus Ludzā.

Raksta avots: Ludzas pilsētas ģimnāzijas mājaslapa https://www.ludzasgimnazija.lv/index.php/skola/projekti/erasmus/digitala-un-mediju-pratiba

Rakstu sagatavoja Ludzas pilsētas ģimnāzijas skolotāja, projekta vadītāja Inese Vorza

Fotogrāfijas: Rita Bogomola

coloring.cool