Ludza - senākā Latvijas pilsēta
Trešdiena, 2020. gada 21. oktobris
Severīns, Urzula
Ludza
Flurries
0°C
 
A A A

Comenius projekta “mazie maģiskie solīši.”

Ludzas pilsētas 3.pirmsskolas izglītības iestāde “Namiņš” kopš 2010.gada 1.augusta piedalās Mūžizglītības programmas Comenius projektā “Mini magic steps”. Tā mērķis ir iepazīties ar Eiropas tautu kultūru, tradīcijām, veikt pieredzes apmaiņu. Šajā projektā iesaistītas 5 valstis: Latvija, Anglija, Turcija, Ungārija, Zviedrija.

Projekta īstenošanai izveidota darba grupa, izveidots informatīvais stends, kurā pedagogi, bērni, vecāki un citi interesenti var iepazīties ar informāciju par projektu. Turpat var apskatīt bērnu darbu izstādi – projektā iesaistīto valstu karogus, kas veidoti dažādās tehnikās (līmēti, zīmēti utt.). Ārzemju draugiem ir nosūtītas bērnu pašgatavotās Ziemassvētku atklātnes, bet februārī tapušas dāvanas no latviešu tradicionālā auduma – lina.

Oktobrī notika pirmais pieredzes apmaiņas brauciens uz Angliju. Tā laikā kopā ar ārzemju partneriem tika izplānota visa turpmākā projekta darbība. Braucienā piedalījās projekta koordinatore N.Jupatova, pirmsskolas izglītības iestādes “Namiņš” pedagogi O.Spole un Ļ.Ševcova. Kā atzīmēja O.Spole: “Piedalīšanās projektā ir lieliska iespēja iepazīties ar citu valstu kultūru, tradīcijām, salīdzināt mūsu un citu valstu izglītības sistēmas, iepazīstināt ar redzēto kolēģus, bērnus un viņu vecākus. Esam atveduši interesantus materiālus un fotogrāfijas. Brauciena laikā sadraudzējāmies ar kolēģiem no citām valstīm. Bija iespēja pilnveidot savas svešvalodas zināšanas.”

Pirmsskolas skolotājai Ļ.Ševcovai ir ļoti pozitīvi iespaidi par piedalīšanos šajā projektā. Atceroties braucienu uz Angliju, viņa saka: “Bija interesanti redzēt šīs valsts vienu no lielākajām mācību iestādēm – “Hazelbury Infant school and Childrens Centre”. To apmeklē 348 bērni no 4 mēnešu vecuma līdz 7 gadiem. Izglītības sistēma, darba metodes atšķiras no mūsējām, bet tā jau arī ir projekta īpatnība – iepazīties ar citu valstu darba pieredzi, salīdzināt ar savējo un paņemt labāko darbam. Iespaidīgs ir Londonas centrs, tā vēsturiskās vietas. Protams, tik īsā laika sprīdī nevar paspēt visu apskatīt un iepazīt, tomēr pirmā brauciena iespaidi bija neaizmirstami.”

Skolotāja Ž.Konovalova saka, ka bērni ar lielu prieku piedalās projektā. Viņiem ir interesanti ne tikai uzzināt par citām valstīm (kāds tām ir karogs, to tradīcijas). Izrādās, ka tur dzīvo tādi pat bērni, meitenes un zēni, bet par mums un mūsu valsti pagaidām neko nezin. Tāpēc ar lielu interesi un fantāziju centās attēlot Latviju savos zīmējumos. Viņi ļoti cītīgi, ar lielu uzmanību gatavoja Ziemassvētku apsveikumus saviem ārzemju draugiem.

Pirmsskolas skolotājas T.Jeršova un O.Greidāne atzīst, ka projekts “Mini magic steps” ir ļoti aktuāls. Pedagogi varēs ne tikai iepazīties ar jaunākajām darba metodēm, bet arī aprunāties ar kolēģiem no citām valstīm, paši kļūt komunikablāki. Savukārt bērnos tiek ieaudzināta cieņa un pozitīva attieksme pret dažādu nacionalitāšu bērniem.

Skolotāja O.Zaharova saka, ka piedaloties starptautiskos projektos, mēs ne tikai vairāk uzzinām informāciju par citām valstīm, bet arī iepazīstinām tās ar mūsu pirmsskolas izglītības sistēmu, darba metodēm.

Projekts ir tikai sākuma stadijā. Vēl sekos braucieni uz pārējām dalībvalstīm. Vasarā iestādes pedagogi viesosies Zviedrijā, bet rudenī ciemiņus gaidīsim pie mums “Namiņā”.

coloring.cool